Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Kezdetek


2014.01.12. 20:34 LukáChili

 

Nálam az első csípős cuccok az Erős Pista és a hegyes erős  paprikák voltak ami persze először meg is felelt, de az elvárások nagyobbak lettek, meg persze az Erős Pista inkább sós mint csipős volt. Majd egy ismerős beszerzett egy tálca Habanerot, amiből kaptam egy párat. Nem kell mondanom, hogy a Habanero vitte a pálmát, az ízvilág semmihez sem hasonlítható, egyedi. Utána én is vettem ilyen tálcát egy-kétszer, amikor találtam. Amikor kellett volna akkor nem volt a boltban, többször is előfordult ilyen. Ezt megelégelve döntöttem úgy, hogy kipróbálom a házi chilik termesztését. Az első év felejtősre sikeredett körülbelül 40 maggal próbálkoztam, több fajtát is kipróbáltam keltető tálcák segítségével, a magok nagyobb része ki is kelt úgyhogy  elég sok palántával indult az év, de a NEM TÖRŐDÉS (Kevés napfény, tápoldat hiánya, rendszertelen öntözés) meghozta az eredményét… Sok palánta megsárgult majd elhaláloztak. Alig néhány pár paprikát tudtam leszüretelni a szezon végén. Emiatt el is ment a kedvem az egésztől. Nem is akartam második szezont csinálni, mondván úgy sem jön össze. Közben mégsem tudtam letenni a csípős termésekről. Elhatároztam, hogy ismét belevágok, de valamivel komolyabban. Elolvastam nagyon sok oldalt a chili termesztéssel kapcsolatban és hát akkor mindent vagy semmit alapon ismét termesztésre adtam a fejem. A második év (2013-as szezon) 96 mag elültetésével kezdődött amit 17 chili/paprika fajta alkotott. Ebben a szezonban már bevetettem mesterséges világítást, többféle tápoldatot az adott növekedési fázishoz alakítva és az öntözésre is több gondot fordítottam.A mesterséges világítás, megerősítette a növényeket tavaszra és akkor már sejteni lehetett, ha minden adott lesz akkor termékeny évnek nézek elébe. A meleg beköszöntével a chilik embertelen növekedésbe kezdtek amit a tápoldatozás is segített. A hely amit a növényeknek szántam azt hittem elég lesz, de rám cáfoltak és elfoglalták a terasz napsütötte részét. Jó pár növényt el is ajándékoztam. Később virágba borult a kert majd hozták a terméseket is. A szezon végére akkora mennyiségű chilit szüreteltem amire nem is számítottam. Remélem, hogy a következő szezon is legalább ilyen sikeres lesz.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kezdetek

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr265731558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása