Az átlagembernek a zöld hegyes erős paprikától is keresztbe áll a szeme. Aki szereti a csípőset, az már a kicsit erősebb jalapeno paprikát is szívesen fogyasztja. A kemény arcoknak már csak a habanero elégíti ki a csípős érzés utáni vágyat. De van olyan paprika, amelyik mindenkinek a száját elzsibbasztja: ez a Guiness-rekordok könyve által is a világ legerősebb paprikájának elismert Carolina Reaper!
A Carolina Reaper a Capsicum Chinense fajtába tartozik, eredeti neve "HP22B". A dél-karolinai Fort Millben található PuckerButt Pepper Company alapítója/elnöke/őrült tudósa, Ed Currie alkotta meg a fajtát. A 2012-ben a Winthrop University-n elvégzett vizsgálatok alapján a paprikák átlagosan 1,569,300 SHU erősségűek, de egyes példányok a 2,2 milliós értéket is elérték (érdemes megnézni egy Scoville skálát, ebben a magasságban már a szabvány rendőrségi paprikaspray és könnygázgránát lakik). A mérés alapján 2013 novemberében a Carolina Reaper a Guiness-rekordok könyvébe is bekerült, leszorítva a trónról a korábbi első Trinidad Moruga Scorpiont.
Apropó, ha már a Scoville-féle csípősség méréséről beszélünk: a hagyományos mérési metódus szerint tesztelők kóstolják a paprika kivonatát, és azt a hígítási arányt keresik, amikor már nem érezhető a csípősség. Ez egy viszonylag olcsó eljárás, azonban megvannak a korlátai, és meglehetősen szubjektív. Az igazi profik ezért már folyadékkromatográfos meghatározást használnak, ezzel pontosan meg lehet határozni a kapszaicin molekulák mennyiségét, ezáltal pedig azt, hogy mennyire csípős a paprika. Aki a témáról bővebben szeretne olvasni, annak az Új-Mexikói Egyetem vonatkozó cikkét ajánlom.
Vissza a Carolina Reaperhez! A "legcsípősebb" cím elnyerése nagy ismertséget jelentett a PuckerButt Pepper Companynak. Honlapjukon a magok mellett különféle beszédes nevű szószokat ("I dare you stupid", "Purgatory"), mustárokat, krémeket és ajándéktárgyakat árulnak.
A témát az amerikai ABC hírműsor is felkapta, és egy hosszabb riportban mutatta be az amerikai chilihelyzetet, benne természetesen Ed Currie-vel és a Carolina Reaperrel. Azt is elemezte, hogy egyre nagyobb üzlet a csípős termékek gyártása, az amerikai piac jelentősen bővül, és ezt a spanyolajkú lakosság arányának növekedésével kombinálva már nem meglepő, hogy több salsa szószt adnak el, mint ketchupöt. Ezért is ért meg Ednek 12.000 $-t, hogy hivatalosan is leteszteltesse a paprikáit.
Végezetül egy videó kizárólag 18 éven felülieknek: így csinál két felnőtt férfiból egy-egy paprika síró kisfiút.
Utolsó kommentek