Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Chili a fazékban - Ecetes chili csemege


2014.01.21. 19:02 WD Chili

A gasztro rovatot saját részről egy egyszerű recepttel kezdeném, mely a jelenkor egyik legnépszerűbb celeb-séfjétől, Jamie Olivertől származik. Felhasználása sokrétű, szendvicsekhez, főételek mellé fogyasztható, de egy rántottát is nagyszerűen fel tud dobni, ízben és vizuálisan egyaránt! Jó módszer a saját termesztésű chili tartósítására is.

Hozzávalók:

  • 600 g chilipaprika (én valami enyhébb fajtát javaslok, például jalapeno vagy a mindenhol kapható, meghatározatlan fajtájú piros chili)
  • 15 szem egész fekete bors
  • 5 babérlevél
  • 2 evőkanál koriandermag
  • 5 teáskanál só
  • 6 evőkanál kristálycukor
  • 1 l fehérborecet

(A mennyiségeket általában a rendelkezésre álló chilihez szoktam igazítani, ekkora adagot nem szoktam készíteni.)

Elkészítése:

Elsőként darabold fel a paprikákat (karikázd, vagy ahogy neked tetszik). Az eredeti recept javasolja, hogy szedd ki a magokat, de ez szerintem nem szükséges. A darabolt chilit, a borsot, a babérlevelet, a koriandermagot és a sót rakd bele egy befőttesüvegbe. A cukrot és az ecetet melegítsd fel, amíg a cukor teljesen fel nem oldódik. A még meleg oldatot önts bele a megpakolt befőttesüvegbe, majd ha kihűlt, irány a hűtő. Pár hét kell neki, míg összeérnek az ízek utána nyugodtan lehet csemegézni.

DSC_7157.JPG

Az ecetes csemege jobb oldalon látható, bal oldalon pedig egy üveg sózott-darabolt chili Erős Pista helyett :)

2 komment

Címkék: gasztro food recept

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr175769043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_té 2014.01.21. 20:07:01

Ilyesmit szoktam kapni unokatesómtól szülinapomra. Általában vegyes paprikákból válogat a saját termései közül. Legutóbb habanerot kaptam, de ez már szerintem 5-6 évig is elég lesz... :D
Kísérletezett még nagával és chocolate-habaneroval. Utóbbinak eszetlenjó, karakteres íze volt! Tudom ajánlani!
2012 nyarán írt pár bejegyzést bazarimajom nick-kel az erosaki.blog.hu-ra (Ajkai helyzet, part I-III címmel), baromisok képpel - ha esetleg érdekel Titeket a "kollégák" munkássága. (Ha meg nem kívánt reklámnak tekintitek ezt a hozzászólást, akkor nyugodtan moderáljátok ki és bocs.)
Üdv: NagyTé

WD Chili 2014.01.21. 20:23:47

Habanero nekem is el van most rakva hasonlóképp, de az nem ez a "bekapok egyet" kategória :) a csokis habanerot Lukácsék jóvoltából próbáltuk már, tényleg nagyon jó.
Erős Ákit olvasgattam régebben, az ajkai posztra nem emlékeztem, de megnéztem, szép ültetvény az az ajkai! Gratula neki innen is! :)
süti beállítások módosítása