Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Dávid chilit nevel - 2014. 1. hét


Bónuszként "villanyszerelés kezdőknek" rovatunkat is olvashatják

2014.02.16. 20:29 WD Chili

Elérkezett az idő, hogy én is nekiálljak a szezonnak. A tavalyi év után idén több tapasztalattal, és még több ötlettel vágtam neki az évnek, remélem ezek folyományaként sikeres lesz az idei esztendő is. Igyekszem hetente beszámolni a dolgok állásáról. Az alábbiakban az első hét történéseiről, azaz a magok elültetéséről, valamint a mesterséges világítás összeszereléséről olvashattok.

Az ültetésre február 10-én, azaz hétfőn került sor. Idén 6 fajtából összesen 48 magot ültettem el, az alábbi beosztás szerint:

1. tálca:

  • Jalapeno Early (12 mag)
  • Cayene Long (12 mag)

2. tálca:

  • Numex Twilight (6 mag)
  • Black Hungarian (6 mag)
  • Birds Eye Demon (6 mag)
  • Scoth Bonnet Orange (6 mag)

(utolsó kettőért köszi Daninak!)

Az ültetéshez idén 2 db palántatálcát használtam. A magokat Florasca zöldségföldbe ültettem (ezt elvileg direkt zöldségek vetésére ajánlják), a földet ültetéskor Dithane M45 oldattal permeteztem be (köszi Foki!), mely a gombás megbetegedések, leginkább a palántadőlés ellen hasznos. A magokat néhány mm mélyen takartam be földdel.

A folyamatról készült képek az alábbiakban láthatóak:

Mivel a lakás fényviszonyai nem a legoptimálisabbak, elhatároztam, hogy idén én is mesterséges megvilágítással segítem a növények fejlődését. Sokat agyaltam a megvalósításon, ugyanis egy könnyen variálható, energiatakarékos megoldást szerettem volna.

Kezdetben power vagy cree LED-es megoldásban gondolkodtam, ezek kis energiaigényű, de nagyon nagy fényerejű LED modulok, azonban magasabb szintű elektronikai barkácsoláshoz (forrasztgatás, ellenállások számolgatása, stb.) nem fűlt a fogam, valamint egy nyáklapra szerelt áramkör minden, csak nem könnyen variálható utólag. Így mindenképp szabványos foglalatú világítótesteket kerestem. A foglalatok rögzítésére mágneses megoldást álmodtam meg, így a tálcák tárolásához egy olcsó fémpolcot választottam. Már csak a mágneseket, és a megfelelő foglalatokat kellett megtalálni.

Időközben a neten böngészve megtaláltam az áthidaló megoldást: a szabványos foglalatú LED-es körték. Ezeket korábban azért vetettem el, mert itthon a megfelelő színhőmérsékletű (6000-6500 Kelvin) gömbök ritkák, másrészt meglehetősen borsos áruk van, és főképp a kisebb fényerejű verziókat lehet kapni. A problémát az ebay oldotta meg: sikerült Kínából beszereznem 4 db 9 wattos, 800 lumenes, 6500 Kelvin színhőmérsékletű LED-es körtét, szabványos E27 foglalattal, barátságos áron.

Indulhatott tehát a barkácsolás! Több üzlet meglátogatása után megtaláltam a megfelelő foglalatot, hozzá a mágnest, beszereztem a vezetékeket, dobozokat, és egyéb szükséges szerelvényeket. Első körben a mágnes erejét teszteltem, az egyik összeállított foglalat aljára ragasztottam pillanatragasztóval, majd körtével együtt felcuppantottam a polc aljára. Mivel a teszt sikeres volt, folytatódhatott a villanyszerelés. Mindegyik foglalatba bekötöttem a kábelt, majd a sok drótot a megfelelő módon színenként összekötöttem a tápkábellel. A próba után végül mindegyik foglalat megkapta a mágnesét. Az összeállítást az alábbi képek mutatják be:

A kész rendszert egy időkapcsolós konnektorba dugtam, így pontosan szabályozható a napi világítás időtartama. Terveim szerint naponta 11-12 órát fognak égni a lámpák, de ez még a tapasztalatok függvényében változhat.

Egyelőre az első hét végén még csak néhány növény kezdett el mozgolódni, remélem a jövő hét végi beszámolóban minél több kikelt növényről tudok képeket mutogatni.

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló termesztés világítás csírázás magvetés DIY

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr55815572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása