Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Dávid chilit nevel - 2014. 27. hét


2014.08.17. 20:03 WD Chili

Telnek-múlnak a hetek, az eső esik, a nap keveset süt, úgyhogy az időjárás nem pont chilibarát. Ennek ellenére a növények azért nőnek, a virágok bekötnek, a termések pedig lassacskán kezdenek beérni. Emellett a hetekben kaptunk némi támogatást is, erről is szó lesz a mai bejegyzésben.

Mivel ismét másfél hónap telt el a legutóbbi bejegyzés óta, íme néhány kép a július közepi állapotokról:

A növények láthatóan örültek a megnőtt helynek, szépen elkezdtek fejlődni. Azonban a tavalyi hibát ismét elkövettem, és nem karóztam ki megfelelően a növényeket, ezért a szeles időjárás több növényt is megviselt, két tő Cayennet az egyik vihar teljesen ki is tört. A legnagyobbra növő Birds Eye-ok sem viselték jól a szelet, azonban a kertben talált bambusz és egy fí8-as betonacél megoldotta a gondokat.

Mivel a növényeket a másfél hetes távollétem sem ölte meg (köszi Geri a locsolást!), és lassan elkezdtek pirosodni a termések (már amelyiknek pirosodnia kell, a Jalapenokon az érettség jele a paprikán megjelenő kis fehér hegek), tegnap leszüreteltem az első paprikákat, egyelőre Cayenne-t és Jalapenot. A Black Hungarianek még kicsit feketék voltak, a Birds Eye még zöld (az energiáikat arra használták fel hogy 70 centisre nőjenek), a Numex Twilightról meg fogalmam sincs, hogy melyik színben jó már :).  A szüret apropóján kicsit rendezgettem a növényeket, valamint meg is örökítettem a jelen állapotot:

És az eddigi kemény munka első gyümölcsei:

augusztus_11.jpg

Fent Jalapeno, lent Cayenne

Természetesen meg is kóstoltuk a paprikákat, ízben és erőben is rendben vannak :)

Az irodába helyezett növények is szépen nőnek, jól érzik magukat a meleg, napos, déli ablakban, két paprika a Black Hungarianről már be is érett szép pirosra, ezeket el is fogyasztottuk. Nem tartoznak az erős paprikák közé, erősségben körülbelül a Jalapenohoz hasonlítanám, az íze finom, gyümölcsös.

Az otthon lévő három tő Cayenne-ről is azt az információt kaptam, hogy érnek a paprikák, két hét múlva remélem azokat is meg lehet kóstolni!

A bevezetőben említettem már, hogy Danin keresztül lett egy támogatónk is, mégpedig a Babylon Grow shop, akik amellett, hogy értenek is a növényekhez, lelkes chili fanatikusok. Erről meggyőződhettem, mikor szerdán meglátogattam a boltjukat, ahol megmutatták az ott nevelt növényeket, illetve beszélgettünk az eddigi tapasztalatokról is. Az együttműködésről majd a LukáChili társaság fog tudni beszámolni, de én is kaptam tőlük egy kis csomagot, benne némi Chilli Focusszal (kifejezetten chiliknek összeállított tápszer), amit az idény hátralévő részében tesztelni fogok,  hogy az eddigi tápokhoz képest mennyivel jobb a növényeknek.

augusztus_10.jpg

Chilli Focus és az adagoláshoz szükséges pipetta, ezúton is köszönöm a cuccokat!

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló termesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr586609595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása