Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Dávid chilit nevel - 2014. ?. hét


Igen, lusta voltam kiszámolni hogy hányadik hét

2014.10.19. 22:38 WD Chili

És igen, megint nem sikerült két hónapja írni. Mentségünkre legyen szólva, hogy a mostani időszak annyira nem érdekfeszítő, az ember nagyjából csak öntöz, és néha leszedi az érett terméseket, így nem nagyon volt miről írni. A vicc az, hogy az olvasottsági statisztikán nem látszik a kihagyás, továbbra is olvassák a régi bejegyzéseket. Na de ha már végre nekiálltam, itt van a rövid beszámoló az utóbbi két hónapról.

Az idei, átlagosnál hidegebb időjárás sajnos nem kedvezett a növénytermesztésnek, a termések lassan értek be, a növények nem nőttek olyan nagyra mint szerettem volna. Ennek ellenére volt termés szép számban, mindegyik fajtán. Nem is szaporítanám a szót, inkább mutatok néhány képet:

(ennél valamivel több termés volt, csak lusta voltam folyamatosan fotózni)

A korábban a Babylon Growshoptól kapott Chilli Focust is teszteltem, négy-négy növényt összehasonlítva. A növények méretében nem vettem észre hatalmas változást, azonban azokon a növényeken, amelyek a Chilli Focust kapták, sokkal gyorsabban beértek a termések. Így jövőre is maradok ennél a tápnál (kevés növényhez a nagy kiszerelést véve nem is sokkal drágább, mint az olcsóbb, általános tápok).

Hétvégén sort kerítettem a paprikák feldolgozására is (sajnos hamarabb kellett volna, a hosszú hűtős tárolásban elment az erejük), készült lekvár és szósz is, a Jalapenokat pedig felkarikázva ecetbe raktam el. Néhány képet is mellékelek, melyen láthatjuk, hogyan helyettesíthetjük a turmixgépet söröskorsó és gazdaságos botmixer segítségével.

Szeptember elején volt szerencsénk eljutni a Solymári Chili fesztiválra, ahol mindenféle csípős terméket és ételt lehetett kóstolni illetve vásárolni egy nagyon jó hangulatú (és meglepően nagyszabású) rendezvényen. Nekem is sikerült pár finomságot beszerezni. Akit érdekelnek a csípős dolgok, jövőre ne hagyja ki!

oktober_07.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló termesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr406808645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása