Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Az Első..


Péter vagyok. 3 éve chilifüggő.

2014.01.12. 20:34 foki chili

Minden egyetlen recepttel kezdődött még 2011 januárjában. Szükségem volt hozzá 1 db chilire, így vettem egy csomagolt hungarocell tálcásat, amin 3 db volt. Így a maradék kettőt apránként elfogyasztottam, hol a vasárnapi húslevesbe, hol az esti vacsorához. Mondanom se kell, egészen odáig én is csak Erős Pistát fogyasztottam, akárcsak tanult kollegám :). Viszont a chili markáns íze és ereje egyértelműen megverte a "pityut" (akkor még csak a chilit próbáltam, a habanerot csak rá egy évre).

Persze a receptbe csak a chili húsa kellett, a magvai nem, így azokat szépen kiszárítottam, tavasszal pedig elültettem az első magokat. Akkor még minden hozzáértés nélkül nevelgettem őket, a nyarat csak 7 tő érte meg, azokat pedig szépen kiültettem 2 muskátlis ládába. Jöttek az első bimbók, majd az első termések, de elég gyorsan elfogyott minden. 

Aztán következő évben már nagyobb lendülettel vágtam bele. Megnöveltem a termőterületet (a 2 muskátlis ládát felváltotta 4 kenyeres láda(továbbiakban "kiskert")), amelyen több tövet tudtam nevelgetni. Persze egy ekkora veteményesben már jobban lehet kísérletezgetni, így egy ládát beáldoztam a paradicsomoknak, illetve ekkor próbálkoztam először pár tő habaneroval, pontosabban a Jamaican Yellow fajtával, sajnos nem sok sikerrel. Időközben ugyanis takácsatkák támadták meg a növényt, így elkülönítésre és vegyszeres kezelés alá került, sajnos kevés sikerrel, mert a növényen egy termés se lett, és ősszel tönkre is ment. Vigasztalt viszont a paradicsom bő termése, illetve az újabb sikeres év a chiliknél.

Tavaly aztán váltottam. Kellett valami új kihívás, valami erősebb és mivel előző évben nem sikerült a habanero, így több fajtával is próbálkoztam. A kiskertet teleültettem nem annyira csípős Numex Sunrise-Sunset-Eclipse-szel, a garázsajtó mellett pedig kialakítottam egy raklapnyi termőterületet, ahol pár tő Birds Eye, Pumpkin habanero és Coffee Bean termett.......volna, de valami nem sikerült. Tavaly eléggé megcsúszott az ültetés, de egy túlöntözést sem zárhatok ki, ráadásul a tavaly beüzemelt megvilágítás alá is inkább a Numexek kerültek, csakis kísérleti alapon. A habanerokon csak szeptember végén jelentek meg az első termések (ezeknek még legalább 2-3 hónap kellene), viszont a Numexek szépen hoztak ismét.

Levonva a tanulságot, idén minden lámpa alá kerül és a habanerokat még mindig nem adom fel.

Szólj hozzá!

Címkék: kezdetek

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr315735431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása