Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Dávid chilit nevel - 2014. 21. hét


2014.07.02. 20:19 WD Chili

Hát igen. Megint nem voltam túl aktív blogolás ügyben. Legutóbb május elején arról írtam, hogy átkerültek a palánták a két decis poharakból, vissza a "keltetőbe", most pedig már nagy cserepekben a végleges helyükön sütkéreznek a nyári nap melegében. Na de ne szaladjunk ennyire előre...

A fentebb említett átültetés meghozta a várt eredményt, a növények szépen fejlődtek mind a poharakban, mind a balkonládákban. Egy május végi kép:

05_31.jpg

Ezen a képen már szerepel az első sorban négy, korábban halálra ítélt növény is, akik azonban az ablakpárkányon jól teljesítettek, így végül kaptak egy új esélyt.

Ez időtájt már elkezdték kapni a tápot, egyelőre a tavalyról megmaradt Garri Zöldségtápot használom, az előírt adaghoz képest dupla hígításban, mivel a friss földben még van bőven tápanyag, és a növények is könnyebben hozzászoknak.

A meleg beköszöntével kikerültek a növények a napra, ott már több fény jut nekik, mint a LED lámpák alatt.

2002-12-08 12.00.00-40.jpg

(kaptam javaslatokat is, hogy mit csinálhatnék a szabadon maradt keltetődobozban, ezt azonban hazánkban tiltják a törvények :) ) 

Június első felében ismét elérkezett az idő, hogy átültessem a palántákat, erre végül másfél hete sort is kerítettem. Kaptam 3 literes fekete ültetőcserepeket, melyekbe Garri virágföld és aldis kaktuszföld 4:1 arányú keverékét töltöttem. 9 paprikát ezekbe ültettem el (2-2 Cayenne, Jalapeno, Bird's Eye, Black Hungarian, illetve 1 Numex Twilight palántát), 4 növényt elajándékoztam, egyet bevittem az irodába (hogy a tavalyról 2 decis pohárban áttelelt Habanero ne unatkozzon), 3 pedig Sopronba került, hogy ott se maradjak chili nélkül.

Az átültetésről csak néhány trágya minőségű telefonos képet sikerült lőnöm (éljen a kínai technika):

2014-06-22 18.46.02.jpg

2014-06-22 19.01.56.jpg

2014-06-22 19.22.45.jpg

Az átültetés után a növények kaptak egy kis kemikáliát is, ugyanis néhány levélen rágásnyomokat fedeztem fel, illetve a társasház kertjében a paprikákhoz legközelebb eső dísznövény konkrétan fekete volt a tetűtől. Ezért a megelőzés miatt lepermeteztem az egész ültetvényt egy Karate nevű széles spektrumú rovarölő vizes oldatával (persze kapott a dísznövény is egy szép adagot, jelentem a vegyszer működik).

Időközben elkezdtek bekötni a virágok, és megjelentek az első termések is. Pár kép a jelenlegi helyzetről:

Néhány hét és lehet idei chilit enni :)

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló termesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr566464861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása