Leírás

Ezen a blogon egy nyugati határszéli baráti társaság chilitermesztéssel kapcsolatos tapasztalatait, gondolatait olvashatjátok. Minden, ami kapcsolódik ehhez a csípős terméshez. Kellemes nézelődést!

Állandó oldalak

HTML

Utolsó kommentek

Dávid chilit nevel - 2014. 13. hét


2014.05.11. 23:16 WD Chili

Hosszú szünet után ismét jelentkezem egy rövid beszámolóval. Az első átültetés óta másfél hónap telt el, melynek nagy részében nem sok minden történt, azonban az elmúlt napok kissé eseménydúsabbak voltak. Lássunk is hozzá!

A március végi átültetést követően a növények szépen elkezdtek fejlődni, köszönhetően a nagyobb térnek, illetve a jó minőségű palántaföldnek. Áprilisban már növelni kellett a keltetőláda magasságát (szerencsére a polc szerkezetének köszönhetően ez nem volt túl nagy feladat), ezzel együtt a poharak kikerültek a zöld tálcákból, hogy kicsit szellősebben legyenek.

chili_atultetes_2_01.jpg

Csoportkép áprilisból

A poharak aljába szórt agyaggranulátum az elején jól működött, kevésszer kellett öntözni a palántákat a jó víztartó képesség miatt. Azonban később a növényeken a levelek fonákján apró gumók alakultak ki, valamint néhány levél széle összepöndörödött. Mivel tápot nem kaptak, és az öntözést se vittem túlzásba, ezért csak a poharak aljában lévő vízre tudok gyanakodni, amiket az agyaggolyók tároltak, folyamatosan áztatva ezzel a gyökereket. A tematikus honlapon is a túl sok tápanyag/víz jelenlétét írták többen, mint kiváltó okot, de felmerült a gombás megbetegedés is.

Az ideális megoldás természetesen az átültetés lett volna, kiszedve az agyaggolyókat, már csak azért is, mert a gyökerek időközben teljesen benőtték a poharat, és már nem igazán tudtak fejlődni a palánták. A növények lelkesen hozták a virágokat, melyeket sűrűn szedegettem le, hogy a növény az erőforrásait inkább a növekedésre fordítsa. Azonban egy fél napos átültetésre sajnos nem volt időm, így ezt folyamatosan halasztottam.

Mivel a tünetek nem múltak el, ezért drasztikus lépésre szántam el magam: az egész ültetvényt belocsoltam Dithane M45 gombaölő szer vizes oldatával. Ennek eredményeképp a paprikák egy részének megsárgultak a levelei, néhány növény el is dobott párat. Ezeket a növényeket különválasztottam a többitől, amelyek egészségesnek látszanak. A következő napokban meglátom hogy mi történik velük, szükséges-e nekik további kezelés.

chili_atultetes_2_03.jpg

Megsárgult, leeső levelek

A mai napon végre volt időm rendesen foglalkozni a növényekkel. Az átültetés azonban némi tervezést igényelt, mivel így is épphogy elfértek a lámpa alatt a növények. A karanténba került 8 palánta miatt kicsit szellősebb lett a hely, így már jöhettek a nagyobb poharak is. A paprikák egy részét a könnyebb kezelhetőség érdekében balkonládába akartam ültetni, erre a célra 4 Cayennet és 4 Jalapenot választottam ki, melyek 1-1 60 centis balkonládába kerültek. A többi 13 egészséges növényt fél literes műanyag pohárba ültettem, ezek majd később kerülnek a végleges cserepükbe.

Tavaly elhatároztam, hogy a növények végső helyre ültetésekor valami lazább közeget használok, mert a sima virágföld könnyen összetömörödik, nincs olyan jó fizikai tartása és víztartása sem. Korábban a kókusztéglával szemeztem, azonban a héten az aldiban találtam kaktusz/bonsai ültetőközeget, mely zacskón keresztül tapintásra jónak tűnt, a föld a zacskó hátulján lévő szöveg alapján tőzegből és homokból áll. Ezt a laza közeget 1:2 arányban Garri általános virágfölddel kevertem, így egy masszív, de a sima földnél mégis lazább közeget kaptam (utólag már inkább 1:3-1:4-es keverési arányt javasolnék, természetesen a virágföld javára). Ezt a laza földet töltöttem a balkonládákba. A fél literes poharakba is került némi kaktuszföld, de ott főleg sima virágföldet használtam.

A poharakba átültetett növények visszakerültek a lámpa alá. A balkonládákat terveim szerint már az ablak külső oldalára akartam tenni, de a mai hideg-esős-szeles időben inkább nem kockáztattam meg a kihelyezést, így a ládák egyelőre a keltető mellé kerültek, ahonnan fényt is kapnak.

Végezetül néhány kép a növényekről:

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló termesztés növényvédelem átültetés

A bejegyzés trackback címe:

https://westernchili.blog.hu/api/trackback/id/tr946133530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása